Prezes:
Piotr Gadomski
V-ce prezes:
Kazimierz Twarkowski
Skarbnik:
Agata Kurek
Sekretarz:
Barbara Jarosz
Członkowie zarządu:
Dominik Sylwestrzak
Piotr Wocka
STATUT
ROZDZIAŁ I
Postanowienia Ogólne
§ 1
Stowarzyszenie o nazwie Stowarzyszenie Miłośników Jazdy Terenowej „MUTT”, zwane dalej „Stowarzyszeniem” jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem mającym na celu rozwijanie i propagowanie jazdy samochodami terenowymi oraz wspieranie organizacyjne osób fizycznych i jednostek organizacyjnych, które podejmują takie działania.
§ 2
Siedzibą Stowarzyszenia są Gliwice.
§ 3
Stowarzyszenie działa na podstawie przepisów ustawy Prawo o stowarzyszeniach (Dz.U. z 1989 r. Nr 20, poz. 104 z ze zm.) oraz niniejszego statutu i z tego tytułu posiada osobowość prawną.
§ 4
Stowarzyszenie może być członkiem krajowych i międzynarodowych organizacji o podobnym celu działania.
§ 5
Stowarzyszenie swoim działaniem obejmuje obszar Rzeczypospolitej Polskiej. Dla właściwego realizowania swych celów Stowarzyszenie może prowadzić działalność poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.
§ 6
Czas trwania Stowarzyszenia nie jest ograniczony.
§ 7
Stowarzyszenie realizuje cele przez:
- Wszechstronne propagowanie metod i technik stosowanych w zakresie jazd samochodów terenowych.
- Współpracę i wzajemną pomoc członków Stowarzyszenia.
- Współpracę z osobami i instytucjami w zakresie zbierania informacji i wymiany doświadczeń w dziedzinie jazdy samochodami terenowymi.
- Doradztwo i pomoc organizacyjno-ekonomiczną oraz szkolenia członków i innych podmiotów zainteresowanych działalnością Stowarzyszenia.
- Inne działania sprzyjające rozwojowi statutowych celów organizacji.
- Prowadzenie działalności integrującej członków Stowarzyszenia poprzez aktywność kulturalną, rekreacyjną i towarzyską.
§ 8
Stowarzyszenie celem realizacji swych statutowych założeń może powołać inne jednostki organizacyjne w granicach prawem dopuszczonych.
§ 9
Realizując powyższe założenia Stowarzyszenie opiera się na społecznej pracy członków. Może jednak zatrudniać pracowników do prowadzenia swych spraw.
§ 10
Członkowie stowarzyszenia dzielą się na:
- Kandydatów,
- Członków,
- Członków zwyczajnych,
- Członków wspierających,
- Członków honorowych.
§ 11
Członkiem zwyczajnym Stowarzyszenia może być pełnoletni obywatel Rzeczypospolitej Polskiej oraz cudzoziemiec, także nie mający stałego miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, który przedstawi opinie (rekomendacje) co najmniej 2 członków stowarzyszenia i złoży deklarację członkowską.
§ 12
Członkostwo Stowarzyszenia nabywa się przez przyjęcie kandydatury przez Zarząd Stowarzyszenia zwykłą większością głosów w drodze uchwały.
§ 13
- Członkowie Stowarzyszenia zobowiązani są: swoją postawą i działaniami przyczyniać się do wzrostu roli i znaczenia Stowarzyszenia, dbać o jego dobre imię, zabiegać o poprawę opinii społecznej i klimatu wokół środowiska miłośników jazdy samochodami terenowymi, popierać i czynnie realizować cele Stowarzyszenia, przestrzegać powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz postanowień statutu, regularnie opłacać składki, której wysokość, termin i tryb jej uiszczenia będzie określony Uchwałą Zebrania Stowarzyszenia.
- Członek zwyczajny Stowarzyszenia ma prawo brać udział w życiu Stowarzyszenia.
- Przysługuje mu bierne i czynne prawo wyborcze , jak również może:
- Wnioskować we wszystkich sprawach dotyczących celów i funkcjonowania Stowarzyszenia, korzystać z lokali Stowarzyszenia,
- Posiadać legitymację Stowarzyszenia i nosić odznaki Stowarzyszenia, korzystać z rekomendacji, gwarancji i opieki Stowarzyszenia w swojej działalności,
- Korzystać nieodpłatnie z urządzeń technicznych, poradnictwa i szkoleń, które Stowarzyszenie stawia do dyspozycji członków,
- Korzystać z możliwości, jakie stwarza swoim członkom Stowarzyszenie,
- Członkiem wspierającym może zostać osoba fizyczna lub prawna bez względu na jej miejsce zamieszkania i siedzibę w kraju lub za granicą, która za swoją zgodą zostanie przyjęta do Stowarzyszenia przez zarząd Stowarzyszenia za pomoc w realizacji celów.
- członek wspierający opłaca składkę członkowską w zadeklarowanej przez siebie wysokości.
- Członkiem honorowym może być każda osoba fizyczna bez względu na jej miejsce zamieszkania, której godność tą nada Walne Zebranie za szczególne zasługi dla Stowarzyszenia.
§ 14
Osoby prawne mogą zostać członkami wpierającymi poprzez złożenie oświadczenia woli Zarządowi Stowarzyszenia, który podejmuje w tej kwestii stosowną uchwałę. W takim samym trybie następuje ustanie członkostwa wspierającego Stowarzyszenia, formę i rodzaj wspierania Stowarzyszenia członkowie wspierający ustalają z zarządem Stowarzyszenia. Członkowie wspierający korzystają z praw przysługujących członkom zwyczajnym wymienionych w § 13 pkt 3 a,b,c,d
§ 15
Wszyscy członkowie Stowarzyszenia, bez względu na stopień zaszeregowania oraz zaproszeni goście biorą udział w organizowanych imprezach na własną odpowiedzialność.
§ 16
Skreślenie z listy członków Stowarzyszenia następuje przez:
- ezygnację pisemną złożoną na ręce Zarządu,
- Wykluczenia przez Zarząd:
- za działalność sprzeczną ze statutem oraz uchwałami Stowarzyszenia,
- za nieusprawiedliwione nie branie udziału w pracach Stowarzyszenia,
- za zaleganie z opłatą składki członkowskiej przez trzy okresy,
- na pisemny umotywowany wniosek co najmniej 10 członków Stowarzyszenia z przyczyn określonych w pkt. a i b,
- z powodu utraty praw publicznych w wyniku prawomocnego orzeczenia sądu ,
- Śmierć członka .
§ 17
Od uchwały Zarządu w przedmiocie wykluczenia członkowi przysługuje odwołanie do Walnego Zgromadzenia Członków na co najmniej 21 dni przed terminem Walnego Zgromadzenia. Uchwała Walnego Zgromadzenia jest ostateczna.
ROZDZIAŁ II
Władze stowarzyszenia
§ 18
Władzami stowarzyszenia są:
- Walne Zgromadzenie Członków,
- Zarząd,
- Komisja Rewizyjna,
- Sąd Koleżeński.
§ 19
Kadencja wszystkich władz wybieralnych Stowarzyszenia trwa 2 lata.
§ 20
Uchwały wszystkich władz Stowarzyszenia zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania, jeśli dalsze ustanowienia statutu nie stanowią inaczej.
§ 21
- Najwyższą władzą Stowarzyszenia jest Walne Zgromadzenia członków.
- Walne Zgromadzenie zwołuje Zarząd co najmniej jeden raz na dwanaście miesięcy lub częściej na pisemny wniosek co najmniej 1 członków Komisji Rewizyjnej, powiadamiając o jego terminie, miejscu i propozycjach porządku obrad wszystkich członków listami poleconymi lub w każdy inny skuteczny sposób co najmniej 14 dni przed terminem rozpoczęcia obrad.
- W Walnym Zgromadzeniu winna uczestniczyć co najmniej połowa członków uprawnionych do głosowania w pierwszym terminie, a w drugim terminie, który może być wyznaczony o godzinę później tego samego dnia może ono skutecznie obradować bez względu na liczbę uczestników.
- W Walnym Zgromadzeniu mogą uczestniczyć członkowie zwyczajni Stowarzyszenia oraz, z głosem doradczym członkowie wspierający i zaproszeni goście.
- Do kompetencji Walnego Zgromadzenia należy:
- uchwalenie programu działania Stowarzyszenia,
- rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
- uchwalanie regulaminu obrad Walnego Zgromadzenia,
- udzielanie absolutorium ustępującemu Zarządowi,
- wybór członków Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
- uchwalanie zmian statutu,
- podejmowanie uchwał w sprawie powoływania przez Stowarzyszenie innych organizacji,
- podjęcie uchwały w sprawie rozwiązania Stowarzyszenia,
- rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu wniesionych przez członków Stowarzyszenia,
- powoływanie i odwoływanie składu Sądu Koleżeńskiego oraz rozpatrywanie odwołań od jego orzeczeń,
- rozpatrywanie skarg członków Stowarzyszenia na działalność Zarządu.
- Uchwały Walnego Zgromadzenia zapadają zwykła większością głosów członków obecnych.
- Zmiana statutu, odwołanie Prezesa, członków Zarządu, Komisji Rewizyjnej, Sądu Koleżeńskiego oraz rozwiązanie Stowarzyszenia wymagają bezwzględnej większości przy obecności połowy członków Stowarzyszenia w pierwszym terminie; w drugim terminie wymóg obecności ponad połowy członków nie obowiązuje.
- Każdemu członkowi przysługuje jeden głos.
§ 22
- Zarząd składa się z 7 członków wybranych przez Walne Zgromadzenie.
- Zarząd składa się z Prezesa, dwóch wiceprezesów, skarbnika i 3 innych członków Zarządu.
- Prezesa powołuje i odwołuje Walne Zgromadzenie na 2-letnią kadencję. Zarząd konstytuuje się na pierwszym po wyborach zebraniu.
- Do kompetencji Zarządu należy :
- przyjmowanie nowych członków Stowarzyszenia,
- reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz i działanie w jego imieniu,
- kierowanie bieżącą pracą Stowarzyszenia,
- zwoływanie Walnego Zgromadzenia,
- ustalanie wysokości składek członkowskich.
§ 23
- Komisja Rewizyjna składa się z 3 członków wybranych przez Walne Zgromadzenie.
- Komisja Rewizyjna składa się z przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i 1 członka.
- Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
- kontrola bieżącej pracy Stowarzyszenia,
- składanie wniosków w przedmiocie absolutorium na Walnym Zgromadzeniu,
- występowanie z wnioskiem o zwołanie Walnego Zgromadzenia,
- dokonywanie wyboru podmiotu mającego zbadać sprawozdanie finansowe Stowarzyszenia zgodnie z przepisami o rachunkowości.
§ 24
- Sąd Koleżeński składa się z 3 członków Stowarzyszenia nie będących członkami Zarządu ani Komisji Rewizyjnej.
- Do kompetencji Sądu należy rozpatrywanie każdego pisemnego wniosku członka Stowarzyszenia dotyczącego spraw Stowarzyszenia i jego członków poza wnioskami i skargami wniesionymi na władze Stowarzyszenia.
- Sąd zbiera się na pisemny wniosek członka Stowarzyszenia i ustosunkowuje się do jego wniosku w terminie nie dłuższym niż 1 miesiąc.
- Sąd zamyka postępowanie wydaniem orzeczenia, które podaje do wiadomości wszystkich członków.
- Stronom sporu przysługuje odwołanie od orzeczenia Sądu Koleżeńskiego do najbliższego Walnego Zgromadzenia.
- Orzeczenia Sądu zapadają w pełnym składzie.
§ 25
W razie zmniejszenia się składu władz Stowarzyszenia wymienionych w § 18 pkt 1-4 w czasie trwania kadencji, uzupełnienie ich składu może nastąpić w drodze ich kooptacji. Kooptacji dokonują pozostali członkowie organu, którego skład uległ zmniejszeniu. W tym trybie można powołać nie więcej niż połowę składu organu.
ROZDZIAŁ III
Majątek stowarzyszenia
§ 26
- Majątek Stowarzyszenia tworzą: Majątek ten służy wyłącznie do realizacji statutowych celów Stowarzyszenia.
- ruchomości będące własnością Stowarzyszenia;
- inne prawa majątkowe;
- środki pieniężne.
- Majątek Stowarzyszenia powstaje z:
- składek członkowskich,
- darowizn,
- spadków,
- zapisów,
- dochodów z własnej działalności,
- ofiarności publicznej,
- organizowanych odpłatnych imprez,
- dochodów z majątku Stowarzyszenia.
- Funduszami i majątkiem Stowarzyszenia zarządza Zarząd .
- Do reprezentowania Stowarzyszenia oraz do zaciągania zobowiązań majątkowych jest upoważniony Prezes lub Wiceprezes Zarządu jednoosobowo bądź dwóch innych Członków Zarządu działających łącznie.
ROZDZIAŁ IV
Przepisy końcowe
§ 27
- Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą, z tym że cały dochód z tej działalności jest przeznaczony na realizację celów statutowych Stowarzyszenia.
- Stowarzyszenie może tworzyć spółki i przystępować do już istniejących.
§ 28
Statut niniejszy może być zmieniony lub zastąpiony nowym wyłącznie przez Walne Zebranie Stowarzyszenia na podstawie uchwały powziętej większością dwóch trzecich głosów przy obecności co najmniej połowy członków.
§ 27
- Stowarzyszenie rozwiązuje się na podstawie uchwały Walnego Zgromadzenia lub w innych przypadkach przewidzianych w przepisach prawa.
- Podejmując uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia, Walne Zgromadzenie określa sposób jego likwidacji oraz przeznaczenia majątku Stowarzyszenia.
- W sprawach nie uregulowanych niniejszym statutem mają zastosowanie przepisy Prawa o stowarzyszeniach.
Statut został przyjęty uchwałą Zebrania Założycielskiego Stowarzyszenia odbytego w dniu 30.10.2000 roku w Gliwicach.
Komitet Założycielski:
- Krzysztof Mandryk
- Marek Reinelt
- Marek Jarosz
Ogólne zasady obowiązujące podczas „zabawy” na terenach stowarzyszenia DUROMUTT – MUTT GLIWICE:
- Stowarzyszenie w żadnym przypadku nie ponosi odpowiedzialności oraz nie pokrywa żadnych roszczeń związanych z powstałymi w trakcie pobytu na swoim terenie wypadkami i szkodami.
- Zabawa (przebywanie, jazdy, postoje itp.) odbywa się wyłącznie na odpowiedzialność i ryzyko uczestników.
- Sposób korzystania z terenu nie może powodować jego degradacji, a w szczególności trwałego zanieczyszczenia, zaśmiecenia czy zniszczenia. Ewentualne w/w przypadki powodujący je usuwa na własny koszt w niezwłocznym terminie.
Z terenu mogą korzystać tylko osoby:
- trzeźwe
- osoby pełnoletnie lub pod opieką osoby dorosłej
- które zgłosiły się do „dyżurującego” członka klubu, uzyskały zezwolenie a ich pojazdy zostały „oznakowane”
- posiadają w pełni sprawny pojazd (np.samochód, motor, rower, koń itp.)
- są wyposażone w apteczkę i inne odpowiednie akcesoria bhp (np. gaśnicę, linę latarkę itp.)
- Używany do jazdy pojazd, jego wyposażenie oraz technika i sposób jazdy nie mogą stwarzać zagrożenia dla życia i zdrowia kierującego pojazdem a także dla innych uczestników i użytkowników terenu.
- Wjazd na teren stowarzyszenia Duromutt /MUTT możliwy jest wyłącznie w minimum dwa pojazdy, których załogi wyposażone są w działające telefony komórkowe.
- Osoby nie stowarzyszone w stowarzyszeniu korzystają z terenu wyłącznie za zgodą zarządu lub osoby uprawnionej z członkiem stowarzyszenia (tzn. pod jego ogólnie pojętą opieką)